Crm szoftverre minden szolgáltatónak szüksége van

Abban a pillanatban, hogy valakinek ötnél több ügyféllel kell dolgoznia, biztosan rájön, hogy egy jó Crm szoftver nélkül esélye sincsen. Teljesen mindegy, hogy most könyvelésről van-e szó, vagy bármilyen más szolgáltatói területről. Onnantól kezdve, hogy különböző ügyek vannak és különféle adatokat kell kezelni, tárolni, kelleni fog egy olyan program, ami ezt lehetővé teszi.

A Crm szoftverek gyakorlatilag ügyfélkapcsolat-kezelő programok. Abban segítenek, hogy egy egyszerűsített, sablonszerű rendszerben tudjuk kezelni a kliensek anyagait. Egy jól működő keretrendszer órákat spórolhat a felhasználónak, hiszen általa megszűnhet minden felesleges papírtologatás és pusztán az érdemi formaoldalakat kell kitölteni, majd alkalomadtán előhívni a felhőből. El sem tudom igazán képzelni, hogy hogyan működhetne manapság bármilyen vállalkozás egy ilyen rendszerezett digitális szortírozó és tároló egység nélkül.

Az már félsiker, ha eljutunk odáig, hogy felismerjük, hogy szükségünk van egy ilyen programra. Itt jön a második nehézség, hogy jó, de melyik programot érdemes választani, hiszen rengeteg lehetőség érhető el a virtuális piacon. Az igazán nagy szerencse az, hogy ebben a kérdésben már sokkal több segítségre számíthatunk, mint mondjuk az előzőben. Itt jönnek ugyanis képbe azok a cégek, akik arra szakosodtak, hogy másokat navigáljanak a szoftverválasztás útvesztőjében.

Ilyen vállalkozás például az uzletiszoftver.com, akik többek között a Crm rendszerek világában is otthonosan mozognak. Érdemes tehát igénybe venni a segítségüket, mert rengeteg időt megspórolhatunk vele. Gondoljuk csak bele, hogy mire magunktól megfogalmazzuk minden igényünket egy ilyen szoftverrel kapcsolatban, az önmagában mennyi idő. Lehet, hogy nem is tudunk mindent pontosan szavakba önteni. Aztán mire feltérképezzük, hogy ezekre milyen megoldásokat kínálnak a fejlesztők, megint rengeteg idő és energia. De hogy még döntsünk is ezek között különösebb komplex rálátás nélkül…hát nem is tudom. Nem hangzik túl egyszerűnek és hatékonynak sem.

Helyette, ha már első lépésként azt csináljuk, hogy felkeresünk az Üzleti Szoftver csapatát, nagyot nem tévedhetünk. Arról nem is beszélve, hogy mennyi időt és energiát spórolhatunk meg ezzel magunknak, ami nyilván forintosítható is. Ha esetleg ellátogattok a már említett weboldalra, akkor szerintem megértitek miért tanácsolom ezt. Lessétek meg a listázható Crm szoftvereket és meglátjátok, hogy milyen volumenekről van szó. Oké, hogy lehet szűrni a keresést különböző paraméterek szerint, de ez még mindig számtalan rontási lehetőséget hordoz magában. És azt gondolom, hogy senki sem akar olyan licencre tíz-százezreket kidobni az ablakon, amit aztán nem is igazán tud hatékonyan használni.

Nem szeretném tovább bonyolítani a képet, de rengeteg olyan összetett megoldás létezik, ami az ügyfélkapcsolatok kezelése mellett akár magát a vállalatirányítást is kordában tudja tartani. Ezek olyan komplex Erp – Crm rendszereket, amiket aztán tényleg csak egy jó szakértő lát át. Mármint abból a szempontból, hogy mi nyújthatja a legjobb megoldást. Mi lehet az a legösszetettebb, de mégsem túl bonyolult szoftver, ami akár mindent egy kézben tart – vagyis lehetővé teszi az adatok egy helyen való kezelését.

A magam részéről úgy vagyok vele, hogy kimondottan ügyetlenül mozgok ezeken a területeken. Könyvelőként hiába jövök ki jól a számokkal és persze használnom is kell több fontos programot, hogyha magamnak kell választanom hasonló palettáról, akkor racionális lépésnek tartom a segítség kérést. Szerintem ez nem ciki és tényleg megkönnyíti és meggyorsítja az egyébként bonyolult és kritikus lépéseket. Nem érdemes alábecsülni a Crm szoftver választás fontosságát, hiszen utána ezt kell nap, mint nap forgatni, használni. Ahogyan ágymatracból is érdemes addig keresgélni, míg rá nem lelünk a tökéletesre, úgy azt gondolom, hogy ezen a területen sem szabad alább adni. Ebben pedig tényleg nagy segítségünkre lehet egy olyan tanácsadó, akinek mindez a kisujjában van.