Amikor a könyvelő flottakezelőt keres

Nem olyan régen munkahelyet váltottam, amiről azt gondolom, hogy egy jó döntés volt, egy sokkal jobb társaságba kerültem, ahol a könyvelő nem egy mumusnak számít, hanem emberszámba van véve.

Ahogyan sok más pozícióban megesik, könyvelőként is van, hogy olyan feladatok kerülnek hozzám, ami nem feltétlenül a könyvelés hatáskörébe tartozik, így keveredtem valahogy a flottakezelés témakörbe is.

Azt kell rólam tudni kell, hogy most egy bútorszállító cégnél dolgozok. Ez egy olyan vállalkozás, ahol öt autóval járják az országot a futárok. Az ügyvezető kérte, hogy nézzem át a kiadásokat és gondolkozzak azon, hogy mivel lehetne csökkenteni. Mivel én multiból jövök, tudom, hogy flottában minden sokkal könnyebben mehet, hiszen egy multinál a nagy számok törvénye miatt az autókra nagyon jó kedvezményt lehet elérni, amit itt nyilvánvalóan nem kapott meg ez a cég a szervizektől és a különböző cégektől. Erre fel is hívtam az ügyvezető figyelmét, aki mondta, hogy ha gondolom, ő nagyon örülne neki, ha ennek alaposabban utánanéznék és meg tudnám mondani, hogy mi lenne a legjobb döntés a cége érdekében.

Ez nem egészen az én terepem, viszont magát a témát én hoztam fel, és azt gondolom, hogy a munkaviszonyom elején jól is fog jönni, hogyha egy jó költségcsökkentő megoldással emlékezetessé tudom tenni a munkakezdésemet az új cégemnél. Azon kívül, hogy a multinál láttam azt, hogy milyen sok kedvezményt kapnak bizonyos cégektől az autókra vonatkozólag nem sok mindent tudtam én magam a flotta kezelésről. Így aztán megkezdődött az alapos kutatómunka, hogy én is kiokosítsam magamat ebben a témában. Ehhez nekem nagyon nagy segítségemre egy flottakezelő cég weboldala, aminek köszönhetően megértettem azt, hogy pontosan hogyan néz ki a flottakezelés. Ha benned is kérdőjelek vannak ezzel a témával kapcsolatban, akkor mindenképp azt javaslom, hogy náluk nézd meg te is.

Ahogyan egyre jobban elmerültem a flottakezelés témakörbe tisztává vált számomra az, hogy mennyivel jobban megéri egy flottához tartozni, hiszen ilyen esetben olyan ember foglalkozik a flotta kezeléssel, aki ismer mindent a finanszírozásokról, azt is pontosan tudja, hogy a kocsikat milyen szempontok szerint érdemes választani, azokat meddig lehet és meddig érdemes megtartani, és mikor jutunk el arra a pontra, amikor azokat már érdemes eladni.

Ráadásul ez azt is megkönnyíti, hogy teljes egészében lehessen látni az autók költségét, a vásárlástól kezdve a használaton át bármilyen költséget teljes egészében együtt lehet látni. Azt gondolom, hogy ez az én munkámat is megkönnyíti, hiszen nem lesz ezer különböző számla minden ügyben, ami nehezen követhető.

Ez nagyon sokat fog segíteni abban, hogy az ügyvezető is jobban tudjon tervezni. Úgy látom, hogy végül sokkal kevesebb költségbe fog neki kerülni az autóknak a fenntartása, mint azzal, hogy a saját állományát próbálja igazgatni. Találtam az oldalon egy olyan ingyenes anyagot, ami azt mutatja be, hogy hogyan lehet jól választani cégautót rejtett költségek és lappangó problémák nélkül. Ebben az anyagban, ami egyébként egy öt levélből álló hírlevél sorozat, megtalálható az is, hogy mikor és milyen finanszírozási módokat érdemes választani, hogy abból tényleg jól jöjjön ki a cég, valamint olyan bevált módszert is bemutatnak, aminek segítségével napra pontosan ki lehet számolni, hogy egy autót meddig érdemes használni. Ezen kívül olyan használható megoldásokat is tartalmaz ez az anyag, aminek segítségével pénzt lehet spórolni az autógumikon is. Ezen kívül pedig részletesen bemutatják azt is, hogy mikor érdemes egyes motorokat választani, így az is kiderült az anyagból, hogy mikor jó választás egy dízelautó, egy hibrid autó, vagy pedig egy benzines motorral rendelkező autó.

Ez az anyag egyébként nem csak a kutatásomhoz volt hasznos, de számomra is nagyon érdekes információkat tartalmazott, amikre én magam sem gondoltam volna soha. Ebben az ingyenes anyagban látszik az, hogy sok munka van, és hogy profi szakértők állították össze, ráadásul az egész könnyen érthető és tanulságos. Ami még nagyon sokat segített nekem abban, hogy az ügyvezető elé kész tényekkel tudjak állni, az ennek a flottakezelő cégnek a blogja volt, ahol rengeteg információt olvastam arról, hogy mire is jó egy ilyen tartós bérlet, amit náluk lehet igénybe venni, de egyébként még olyan cikkeket is találtam, ami a saját autóm használatához is adott új információkat. Volt szó például becsapós budapesti kereszteződésekről, hóláncról, az autó felkészítéséről a szezonokra, és ez volt az a hely, ahol a flottakezelésről sok mindent megtanulhattam, szóval ha sok kérdés van benned, akkor náluk nézd meg a blogot is, aminek köszönhetően biztos, hogy minden teljesen világossá válik majd számodra is.

Amitől nekem nagyon szimpatikussá vált ez a cég, hogy a flottakezelésről nem csak a pozitív dolgokat mutatták be, hanem olyan példát is hoztak, amikor valaki rosszul járt azzal, hogy egy rosszul választott, nem jó csomagot fizetett elő, és mert nem járt utána alaposan annak a cégnek, amelyiket megbízott flottakezeléssel. Így minden fontos kérdés, felvetés és probléma szem előtt van, és ebből is nagyon jól átjött számomra, hogy ennek a cégnek nagyon fontos a minőségi ügyfélkiszolgálás, hiszen nálunk nincsenek rejtett költségek, trükkök, nem titkolnak el semmit, mindenről alaposan tájékoztatják az ügyfeleket mielőtt azok szerződést írnának alá.

Ezen kívül egy olyan hasznos leírást is találtam, ami már a menüből is könnyedén elérhető, amiben pontosan el van magyarázva, hogy a hitel, a lízing és a tartós bérlet fogalma között pontosan mi a különbség, miért jobb az egyik vagy a másik, és hogy ezeknek milyen hatásai lehetnek a bankszámlára.

A szolgáltatásoknál pontos árakat nem lehet találni, amin először meglepődtem, de utána rájöttem arra, hogy ennek az az oka, hogy mindenkinek egyedi árajánlatot biztosít a cég, hiszen nincs két egyforma cég, akinek pontosan ugyanarra lenne szüksége. És ez nem csak az autók száma miatt van, hanem attól is függ, hogy milyen flottakezelési feladatokat szeretnének átruházni a flottakezelőnek, és hogy milyen extra szolgáltatásokra van szükség. Például az egyik nagyon hasznos szolgáltatásuk a csereautó biztosítása. Ez a szolgáltatás a superior csomagban érhető el, míg a comfort és a standard csomag nem tartalmaz csereautót.

Nem gondoltam volna korábban, hogy valaha a flottakezelésről fogok olvasgatni és írni. Ráadásul, hogy én még ezzel kapcsolatban ingyenes anyagot is le fogok tölteni és üzemanyagokról, gumikról, mérésekről fogok olvasgatni, de végül úgy érzem, hogy tényleg megérte nekem is elolvasni ezt az anyagot. Nagyon sokat tanultam belőle.

Mi lett ebből az egészből? Miután az ügyvezetőnek elmondtam azt, hogy milyen információkat találtam a flottakezeles.hu-n, és hogy szerintem miért érdemes őket választani, azonnal felkeltette az érdeklődését, és már kérte is tőlem a telefonszámot, hogy tudjon velük mielőbb beszélni.

Nem is kellett sok idő ahhoz, hogy megállapodjanak egy csomagban. Először felmérték a cég igényét, hogy mennyi autóra van szükség, milyen típusúakra, milyen szolgáltatások oldanák meg az ügyvezető problémáit. Miután mindent átbeszéltek, kértek egy kis időt arra, hogy elkészítsék az árajánlatot, amit végül az ügyvezető el is fogadott.

Mostanra már az új flottával üzemelteti a cég a kiszállítást. Az ügyvezetőm pedig nagyon hálás azért, hogy én alaposan utánajártam a dolognak, és hogy megtaláltam azt a céget, akikkel tényleg érdemes belevágni a flottakezelésbe.